“Mokslų metų ataskaita”

Baigia prabėgti mano pirmieji mokslo metai “Džiugo” vidurinėje mokykloje (jei norite sužinote daugiau apie mokyklą spauskite čia). Aišku, susidariau savo nuomonę apie kai kuruos mokytojus, pamokas, bendrą mokyklos tvarką. Taigi nusprendžiau tai surašyti mano pavadintoje “Mokslų metų ataskaitoje”. Kalbėsiu apie kiekvieną pamoką atskirai…

Anglų kalba

Pradėsiu nuo mokytojos. Jos atžvilgiu neturiu nieko blogo pasakyti. Atrodo dėstomą dalyką išaiškina (kas nori, tas supranta), su mokiniais bendrauja gan geranoriškai. Išskirtinis jos bruožas – žemaitiška tarmė. Ir nematau aš čia nieko blogo. Pamokos grupė. Na čia jau šiek tiek kitaip. Kai kurie grupės nariai mėgsta rėkti ne tada, kad reikia, ne ant to ko reikia, ir ne todėl, kodėl reikia. Išvis, kai kurie atrodo kad tik šiaip sau sėdi pamokoje bei mėgsta erzinti kitus grupiokus ir mokytoją. Bet šiaip visa pamoka nėra bloga. Neinu į ją nusiteikęs neigiamai.

Chemija

Grupė didelė. Daug kas mėgsta kalbėti per pamoką. Todėl kartais pamokoje yra šioks toks šurmulys. Aišku mokytoja kiek gali apramina mokinius, bet neilgam. Pati mokytoja taip nėra iš tų, pas kurią nenorėčiau mokytis. Jei sprendžiam uždavinius, visada padės, jei tik paklausim kaip reikia daryti šioje ar kitoje vietoje (ko kartais nebūdavo kitose pamokose).

Etika

Pamoka, kurioje iš tikrųjų man visai patinka. Kodėl? Todėl, kad tai pamoka, kurioje kalbama apie žmogaus vertybes ir pan. Joje yra iškeliami klausimai, dėl kurių galima diskutuoti. O man patinka diskusijos. Tada galiu išreikšti savo nuomonę, sužinoti kitų. Diskusijų metu galima išreikšti save. Tai man labiausiai ir patinka.
Geografija

Na ir štai, priėjome mėgstamiausią mano pamoką. Prisipažinsiu, anksčiau jaučiau potraukį geografijai, bet ne tokį didelį kaip šiemet. Labiausiai dėl to esu dėkingas mokytojui Tomui Ubartui. Jo padedamas, sužinojau ką reiškia dalyvauti geografiniuose konkursuose (pvz.: Č.Kudabos). Aplamai, tai žmogus, su kuriuo galima pasišnekėti įvairiomis temomis, ir tai neatsibos. Taigi, ačiū jam. Kas liečia pamoką, tai ji yra tikrai puikiai perteikiama. Pamokų metu neatsibosta. Grupė yra gan draugiška, iš tikrųjų yra žmonių kurie stengiasi mokytis gerai (ir mokosi gerai) ir pan. Vienu žodžiu, man kolkas viena (gal net pati) geriausia pamoka.
Informacinės technologijos

Dalykas, kurį anksčiau mėgau. Dabar kažko nelabai. Gal dėl to, kad mokomės dalykus, kuriuos ir taip jau moku. Dėl to nekaltinu mokytojo, suprantu, kad reikia pereiti programą ir visa kita. Tiesiog sakau, kad man ši pamoka gan nuobodi.

Istorija

Viena iš geriausių pamokų. Didelį poveikį daro aišku mokytojas. Jis yra tikrai charizmatiška, mylinti Lietuvą (bet ne jos valdžią) asmenybė. Nepasakyčiau, kad tai pamoka, kurioje labai lengva mokytis. Visos datos, įvykiai (nekenčiu ATR istorijos) sudėtingai įsimena. Bet nieko. Jei įdomus dalykas, tai įdomu ir mokytis.

Lietuvių kalba

Pamoka, kuri reikalauja daug mąstymo. Labai daug knygų skaitymo. Savo nuomonę apie tai išreiškiau šio įrašo komentaruose, taigi antrą kartą nesikartosiu. Mokytoja, ganėtinai griežta, tačiau maloni. Labai patinka, kad duoda užduotis, kai mokiniai turi padaryti skaidres apie tam tikrą epochą, rašytoją ar kūrinį. Šitaip mokiniai lengviau įsimena pamokoje išmoktus dalykus, nes būna pateikta vaizdinė medžiaga.
Matematika

Pamoka, kurioje taip pat nenuobodu. Mokytoja paaiškina gerai (kitos mokytojos dabar tikrai ir nenorėčiau). Grupė labai draugiška. Tikriausiai pati geriausia grupė, kurioje mokausi. Įdomiausias dalykas pamokoje, diskusijos su suolo draugu matematiniais klausimais ir mokytojos komentaras tai pastebėjus: “Gerai vaikai darot, kad aiškinatės, tik biški tyliau”. Užbaigsiu tuo, pamoka iš mano mėgstamiausių pamokų trejetuko.
Muzika

Ne itin įdomi pamoka man. Ne dėl to, kad mokytoja nuobodžiai aiškina dėstomą dalyką, ar grupė nuobodi. Paprasčiausiai muzika, ne pats mėgstamiausias mano dalykas. Gali kilti klausimas, kodėl pasirinkau tada šį dalyką, eidamas į 11-tą klasę? Atsakymas paprastas – dėl pamokų skaičiaus. Ką galiu daugiau pasakyti, tai, kad mokytoja tikrai labai gera ir maloni.

Vokiečių kalba

Kalba ne iš lengviausių. Pamoka – net negaliu pasakyti. Priklauso nuo temos. Jei kalbėti apie mokytoją – griežta kai reikia, supratinga taip pat kai reikia, visada turinti savo nuomonę. Vienas įdomiausių ir linksmiausiai skambančių dalykų, tai jos kreipinys į mus: “Vaikiukai”. Tikrai į domiai skamba. Bet aš nepykstu. Nežinau kaip kitiems, bet visai įdomiai tai skamba, ir šis mūsų “pavadinimas” visai manęs neglumina.

Krepšinis (kūno kultūra)

Būna mokyklų, kuriose gali nieko neveikti per kūno kultūros pamoką (žinau š kitų pasakojimų, kaip buvo jų mokyklose). Čia to nėra. Čia dirbi sunkiai ir daug. Ir tai gerai. Jei iš kūno kultūros pamokos išeini sausa (nesuprakaitavęs), tai kam tada ta pamoka? Tik vienas dalykas, pamoka vadinasi krepšinis, o šio žaidimo labai ne daug. Bet ką padarysi. Reikia dirbti tai, ką liepia.
Renginių organizavimas

Viena iš įdomesnių pamokų. Šioje pamokoje kalbame apie renginius, juos aptariam, ruošiamės svarbesnėms šventėms mokykloje. Taip pat pamokoje galima atrasti tokių temų, kai gali daug diskutuoti. Įdomiai… Vargina tik vienas dalykas, pamoka būna vieną kartą savaitėje ir ta pati 8-tą pamoką…

Na ką. Atrodo aptariau pamokas. Net nežinau ar tai panašu į ataskaitą. Paprasčiausiai išreiškiau tai, ką galvojau apie kiekvieną pamoką. Iš tikrųjų dvejojau, kurti ar nekurti šį įrašą. Galų gale pasiryžau. Žinau, kad yra mokytojų skaitančių mano įrašus. Manau nesupyks už išreikštas mintis (nors nelabai ir yra už ką).

Reziumuosiu taip: baigia prabėgti pirmieji metai šioje mokykloje. Skirtumas tarp senosios ir šios mokyklų – didelis. Tačiau nesu nusivylęs, kad einu į šią mokyklą. Kiekviena mokykla (aplamai, kiekvienas dalykas ar asmuo) turi savo pliusų ir minusų. Ši mokykla ne išimtis. Tačiau minusiai nėra tokie, kad verstų mane pereiti į kitą mokyklą…


10 responses

  1. Tu kažkoks telepatas – skaitai mano mintis…

    Tą patį norėjau rašyti, bet ir parašysiu. Tik parašysiu Birželio vidury, kai visiškai pasibaigs mokslai. Kažkaip pasigedau kritikos… na nors galbūt tau to ir nereikėjo, rašei kaip mąstei.

    Savajam įraše prižersiu aš, kad net velniams bus troškiai…
    p.s. rašysiu vėliau, kad mokytojai perskaitę mano įrašus per vasarą pamirštų viską. (joke)

    1. Dėl laiko buvau susimąstęs. Bet kažkodėl taip ir galvojau, kad tu panašiai žadi rašyti, tai nutariau dabar, kad nebūtų kaip kopija 😀

      Dėl kritikos, tai nesistengiau jos pažerti. Kai kuriais atvejais norėjau jau kritikuoti, bet susilaikiau 🙂 pagalvojau, kad neturiu tokios kompetencijos kritikuoti mokytojo darbą. Iš kitos pusės, tai galėtų būti nuomonės išreiškimas. Bet tiek to.

      P.S. Nežinau ar daug mokytojų skaito mano blog’ą. Keletą žinau. Norėjau kreiptis į mokytojus, jei norit sužinoti kritiką apie save, ar savo dėstomą dalyką, tai rašykite komentaruose. Tada pamėginsiu išreikšti ir savo kritišką nuomonę 🙂

  2. Kritika yra gerai. Pagirtinas dalykas, kada atsiranda mokinių, kalbančių atvirai. To reikia ugdymo proceso kokybei kelti.
    Norėčiau padėkoti Laimonui už korektiškumą – nemini mokytojų vardų ir pavardžių (dėl savo minėjimo neturiu nieko prieš).
    Žymantai, mes jau kalbėjom apie atvirą kalbėjimą. Šiaip, tai labai lauksiu tavo ataskaitos, bus įdomu paskaityti, tik labai prašau, stenkis be pavardžių. Mokytojai manau, supras patys apie ką eina kalba.

    1. Dėl tų pavardžių… tai nesuprantu kame esmė. Jeigu būčiau mokytojas man nebūtų jokios baimės, kad apie man kažkas kažkaip rašo. (Juolab jog rašau korektiškai ir pagarbiai)
      Bet manau paklausysiu jūsų, kad paskui nereikėtų “kukuot”. (:

      1. Žymantai, man atrodo, kad aš žinau apie ką altajus kalba. Mokytojui gal ir gerai, kad apie save sužinos kritiką, tačiau kitai visuomenei nereikia žinoti tų mokytojų pavardžių ir pan. Pavadinkim tai konfidencialumu (pats kažkada to norėjai, jei atsimeni) 🙂

  3. Atsimenu, bet taip ir negavau (:

  4. Aš supratau ką altajus turėjo galvoj. Darysiu taip, kad “nenudegčiau.” (:

    1. O taip ir reik daryti. Aš irgi taip dariau. Visiem taip bus geriausia 🙂

  5. Dėl informatikos pasakysiu vieną labai paprastą dalyką – visi mokykloje sako, ai, nu kam man čia reikia to wordo ar excelio. Baigia mokyklą, ateina į universitetą ir ką? reikia to pačio wordo ir excelio 🙂 reikia padaryti automatinį turinį – nemoku, reikia su exceliu skaičiuoti – nemoku rašyti formulių 🙂 Todėl siūlau nepervertinti savo žinių 🙂

  6. […] Taip. Šį kartą pristigau originalumo ir nugvelbiau įrašo pavadinimą nuo bendraklasio Laimono. […]

Parašykite komentarą

